De ce a ajuns Vulpița Veronica Stegaru atât de celebră? Milioane de oameni o adoră, alții o spurcă

Adrian, 30 iul.. 2020

Veronica Stegaru, alias Vulpița, este una din vedetele ah-hoc create de publicul din România. Deși este contestată de sute de mii de persoane, alte câteva milioane o urmăresc fară încentare, la TV sau online. De ce a ajuns atât de populară? A știut Acces Direct că acest pariu va funcționa? Răspunsurile la aceste întrebări și altele mai jos.

Vulpița, mai populară ca vedetele autohtone

Veronica Stegaru, poreclită de telespectatorii și realizatorii Acces direct Vulpița, a devenit un personaj foarte urmărit. Prima dată, telespectatorii au fost fascinați de poveste, o fată normală, apare la televizor să își spună povestea tristă: mai mulți bărbați ar fi agresat-o.

Este foarte posibil ca Acces Direct să fi știut de la început că acest lucru nu s-a întâmplat, dacăluăm în calcul modul în care relatau interviurile de documentare și să fi mizat pe câteva ediții, în care să facă puțin spectacol.

Câteva explicații, înainte să continuăm.

Cum ajung anumite persoanje să fie invitate în emisiunile de tipul Acces Direct

Redacțiile primesc aproape zilnic scrisori, mesaje, informații, în funcție de modelul emisiunii televizate. O emisiune cu formatul Acces Direct este „bombardată” de mesaje de la oameni de rând, care au de rezolvat o situație și care pentru ei, cum e și normal, este de mare interes.

Redactorii emisiunii au rolul de a documenta cazurile primite și de a prezenta producătorilor propunerile pentru perioada următoare. După ce echipa validează viitoarele momente din emisie, urmează să fie construit un desfășurator al emisiunii, care este făcut la secundă.

În cazul celor doi și în alte cazuri care sunt estimate pe termen lung, se analizeaza fiecare secundă de emisie din rezultatele pe audiență. Așa se decide dacă acel caz continuă să fie difuzat, și de exemplu, dacă audiența scade și telespectatorii arată că nu sunt interesați, chiar din a doua zi se ia în considerare varianta de a încheia cazul și a miza pe altul.

De la început Vulpița și Viorel au „prins” la public. Lupta pentru audiență este mare și de asta se ține cont în toate producțiile tv. De la cele cu pretenții, până la cele care mizează pe cazuri sociale.

Antena 1 este doar una din televiziunile care au un astfel de format. În trecut și alte televiziuni de renume precum Pro TV au apelat la această variantă. Nu uitați când Cătălin Măruță se bătea pe audiență cu Acces Direct și Teo show, iar emisiunile se întreceau în a face spectacol.

Nu le-a ieșit nici lui Măruță, nici lui Trandafir, prin urmare cele două emisiuni s-au mutat de la ora 15:00.  „Acces direct” a rămas săs e lupte ferm cu Știrile Pro TV de la ora 17:00, care de când s-au înființat, au același specific: Realitatea crudă din România, ce a făcut omul de rând în ziua precedentă sau chiar în ziua difuzării.

Revenind la Viorel și Veronica. Vulpița a prins pentru că, din păcate, reprezintă o mare parte din viața satului. Și nu ne referim la trădările ei făcute în căsnicie, ci la problemele de zi cu zi cu care se confruntă doi tineri, asistați social de stat pentru că „nu găsesc locuri de muncă” și care stau toata ziua pe lângă curte sau câmp, plângându-se de viața rea și crudă.

Veronica, a prins pentru că este ca mulți dintre noi

Departe de greșelile făcute de Veronica Stegaru în viața de familie, Veronica și Viorel sunt ca mulți dintre noi. O fată tânără, cu puține șanse, needucată, care „atâta știe, atâta face”, ajunsă pe mâna unor „experți”, care o transformă din fata satului, în fata României, și deși certată vehement pentru infidelități, devine plăcută și adorată de o parte din telespectatorii emisiunii, intrigați de simplitatea ei. Asta indiferent că vorbește stâlcit limba română, că se enervează și generează „slagăre” de replici care fac ca cele 40 de minute când sunt pe post, ca mai bine din jumătate din numărul televizoarelor deschise să fie pe Antena 1, la Acces Direct.

Ce au făcut Antena 1 și Acces Direct?

Nimeni din Antena 1 și echipa Acces Direct nu se aștepta ca cei doi să „bubuie” în audiențe pe o durată atât de mare de timp. Pofta de  reality show-uri, cum se spune în termeni de televiziune este mare. Publicul a fost servit până acum cu dramele celebre de la Un show păcătos, Wowbiz și alte emisiuni în care se certau vedetele. Să nu uităm de scandalurile Nicoletei Guță cu Nicolae Guță, sau de celebrele asistente TV care erau ba bătute, ba iubite, ba bolnave, ba orice sa mai stea pe post.

Acces Direct a mizat pe fiecare „declarație” făcută de cei doi și astfel a început să se contruiască un scenariu simplu: la început erau provocați să facă show, generând diverse tensiuni, pentru ca cei doi să reacționeze și să se certe la TV. Asta a prins la public, pentru că fiecare dintre noi se ceartă, fiecare familie are drama ei, și chair dacă ne simțim jigniți că suntem comparați cu ei, parte din viața lor este și în viața noastră, singura diferență este educația pe care o avem.

Drama a prins tot timpul în România. Telenovele la primii lor ani de difuzare erau extrem de umărite de telespectatori, ulterior emisiunile gen Dan Diaconescu Direct, au fost preluate și de Pro TV, Antena 1 sau Kanal D.

Veronica Vulpița este produsul nostru

Popularitatea Veronicăi este dată de autoritatea telespectatorilor emisiunii. Să nu ignorăm faptul că foarte mulți dintre aceștia se uită chiar și-n reluare la emisiune pentru a vedea ce mai fac cei doi. În plus, sfătuită bine, Vulpița face senzație și pe internet în doua moduri.

Odată pe canalele ei de comunicare cu fanii și în al doilea rând prin ironizarea de către contestatari, care nu fac decât să îi facă reclamă. Uităm că cea mai bună publicitate este cea negativă?

Site-urile certate că preiau subiectul și „îndobitocesc” poporul

Ipocrizia din mulți face ca presa să fie acuzată că îndobitocește poporul dacă îndrăznește cineva să scrie de acest fenomen din România. În internet audiența contează la fel de mult. Prin urmare un site de divertisment, de știri, fie el și cu mare prestigiu, va scrie de un fenomen atât de popular, pentru că acesta este internetul.

Lânsând site-urile „no name” sau mai puțin cunoscute, găsim articole despre Veronica și Viorel și în site-uri cu „pretenții”

Și ne oprim cu exemplele aici. Presa nu poate fi acuzată că promovează ceea ce milioane de oameni caută.

Conzluzie: Veronica și Viorel Stegaru vor mai apărea la TV atâta vreme cât vor fi urmăriți. Și ca sa scape de amenzi, Antena 1 și Acces Direct s-au pus la adăpost, le-au făcut secțiune în emisiune „Și noi putem” și chiar pot.



← Close